מהו הומור ? מאת ד''ר חיה אוסטרובר
סוף דבר
הומור הוא אמצעי אידיאלי לשחרור לחצים
עבודת ההוראה מלחיצה, שוחקת ומעייפת
שימוש בהומור יכול להקל עלינו ועל תלמידנו
להשתחרר מהלחצים הללו, ולהפוך את ההוראה
לדבר מהנה. ואכן הוראה ולימוד מהנים, אם נדע
להפכם לשכאלה. אם תלמידנו ייהנו מהלימוד אנו
נהנה מההוראה, ולהפך, כאשר אנו נהנה מההוראה
תלמידנו ייהנו מהלימוד.
בדיחה משפרת אווירה
מרגיעה, ויוצרת מוטיבציה ללימוד. כאשר אנו
משוחררים מהלחץ קל לנו ללמוד וללמד
אם נשתחרר קמעה מהמחשבה שבדיחה הופכת
אותנו ללא רציניים בעיני תלמידנו, יקל עלינו הדבר
אם רק נשאל את עצמנו איזה מורים אנו כתלמידים
אהבנו והערכנו, יסתבר לנו שנשיב כמו שמשיבים תלמידנו
הידע חשוב אבל התכונות הראשונות שתלמידים מציינים
הן תכונות אופי, וחוש הומור תופס בהם מקום נכבד
אל תגידו "אין לי חוש הומור" זה פתרון קל מדי
כאשר אנשים נשאלים אם יש להם חוש הומור
רק מעטים מוכנים להודות שאין להם חוש הומור
אז רק כשאנו מלמדים אין לנו חוש הומור
תגובות לחיה אוסטרובר
ד"ר חיה אוסטרובר מדריכת מורים בפסיכולוגיה וחינוך