טיפים לצילום ארועים - צילום מסיבות - צילום חתונות
צילום: דיוגינס
צילום: דיוגינס







צילום ארועים - אחריות רבה
צילום ארועים מחייב מיומנות ואחריות מקצועיות. צלמי אירועים חייבים קודם כל להיות אומני צילום, יחד עם זאת - על הצלם להיות נוכח אך לא מורגש, בכל מקום אך לא מפריע למהלך הארוע. כמו כן, הצלם חייב להיות דרוך ועירני - לשלוט היטב בכל הצדדים הטכנים של תיעוד האירוע - להנציח את הרגעים החשובים (בצילום חתונה למשל - הצלם חייב להנציח כל רגע מיוחד, כגון: הכניסה לאולם, קבלת האורחים, עריכת הכתובה עם הרב, בדרך לחופה , מתחת לחופה, רגע ענידת הטבעת , הכתובה, רגע שבירת הכוס, סידורי הפרחים, עיצוב המנות, מסיבת הריקודים וכדומה) רגעים שלא ניתן לשחזר בהם את ההתרגשות הראשונית, לפיכך אין לצלם שום הזדמנות שנייה, גודל האחריות הרובצת על הצלם היא רבה - כל תקלה או טעות עשויה להיות בסיס מוצק לתביעה. הזכרון מהארוע, עובר כאמור דרך התמונות ולכן הכן מבעוד מעוד תיק מסודר הכולל את כל הציוד המקצועי הדרוש.

תמחור שירות הצילום - שרות ארוך ומתמשך
ההתקשרות עם הצלם היא בדר"כ ההתקשרות הארוכה ביותר מכל שאר ספקי האירוע. בעוד ששאר הספקים סיימו את תפקידם בסוף יום הארוע - אתה כצלם שהתחלת עבודתך מוקדם בבוקר ממשיך בעבודך על אותו ארוע לעיתים עד כחודשיים לאחר הפקתו. עליך לעבור על כל התמונות שצולמו, לערוך את התמונות עם התיקונים המתבקשים, ולהכין לדפוס את כל חומרי הגלם שייצרת. כדי לשמור על שמך הטוב מומלץ לעבוד עם בתי דפוס מקצועיים בעלי יכולת הדפסה באיכות הכי טובה שיש (על גבי נייר איכותי, ללא שריטות, ללא עיוותי או מריחות צבע). לפיכך, עליך לתמחר את שירותך בהתאם.

תשלום וחוזה
מקובל לשלם כ 10% עד 20% מסכום שירות הצילום כמקדמה. מקדמה זו מבטיחה ללקוחות את זמינות שירותי הצילום כפי שסוכם בחוזה שירות הצילום. יתרת התשלום משולמת בדר"כ ביום קבלת מכלול התמונות עם התיקונים - חדות וצבע (שחור לבן), ליטוש בפוטושופ או תוכנה אחרת.

מצלמת גיבוי - ציוד גיבוי
יום לפני הארוע בדוק והכן בתיק הצילום מצלמה רזרבית, עדשות, סוללות נוספות, כרטיסי זכרון, מבזק נוסף. לעיתים רחוקות, קורים מקרים שהמצלמה המקצועית מושבתת - כוח עליון. לעת זו, הכן תמיד בתיק מצלמה נוספת כמצלמת גיבוי. אם יש צלם גיבוי נוסף ואין באפשרותך מצלמת רפלקס מקצועית נוספת, תוכל להחזיק בתיק מצלמת דמוי רפלקס. מצלמת הגיבוי צריכה להיות מספיק טובה כדי שתוכל לצלם בתנאי תאורה ירודים, שיהיה בה אפשרות לשליטה ידנית בהגדרות הצילום - שליטה בפתח נצמצם, בזמן החשיפה, ברגישות לאור ISO 3200, וכדומה. נכון לכתיבת שורות אלו מצלמת גיבוי טובה יכולה להיות Canon G11.

תאורה
תאורה מתאימה היא מרכיב חשוב לאיכות הצילום. השתמש במבזק חיצוני. המבזק הפנימי של המצלמה לעולם אינו טוב דיו לצילום אירועים. רצוי להכין אמצעי תאורה ניידים המאפשרים לקבל תמונות באיכות סטודיו - זהו טיפ מיוחד לצילומים בעת קבלת הפנים. טיפ נוסף בעניין תאורה - אל תתבייש "לתפוס טרמפ" על התאורה של צלם הוידאו.

פורמט הצילום
מצלמות סיטלס דיגיטליות מאפשרות צילום בפורמט JPG ובפורמט RAW במקביל. רצוי לצלם באפשרות זו המקדדת לכרטיס הזכרון את שני הפורמטים בו זמנית - כך תהיה לך האפשרות לערוך ולתקן את התמונות בקלות ובמהירות אפילו מתוך המצלמה בסוף הארוע.

רזולוציית הצילום
בחר ברזולוציה הגבוהה ביותר שמציע לך המצלמה - כך תשמר לך האפשרות להדפיס כל תמונה באיכות גבוהה.

צלם סטליס נוסף בארועים של פעם בחיים
בארוע חשוב כמו חתונה מתרחשים ארועים רבים ולכן, קיימת חובת נוכחות שני צלמי סטילס, המצויידים במצלמות מקצועיות. כך ניתן להנציח טוב יותר את רגעי ההתרגשות במהלך הארוע. הן ע"י זויות צילום שונות, הן ארועים שמתרחשים בו זמנית: למשל, מתחת לחופה ומסביב לחופה, צילומי החתן והכלה ובמקביל צילום האורחים ואף חלוקת תפקידים בין הצלמים - האחד צילום תיעודי והשני צילום אומנותי או בכלל לצלם התרחשויות שהצלם הראשון לא ראה או לא הספיק.

צלם צלם וצלם
תמונה גרועה תמיד אפשר למחוק, אך תמונה שלא צולמה היא בעיה רצינית שלעולם לא יהיה ניתן לפתרון - לכן אל תפסיק לצלם ואל תסרב למישהו לתמונה - ושוב צלם צלם וצלם...

ספר זכרונות
זכור! אתה הוא זה שכותב את ספר הזכרונות של הארוע, תהיה קשוב ורגיש לכל מה שמתרחש מסביבך, עשה זאת באהבה עם כל הידע והכשרון שצברת. תן דגש על הדמויות המרכזיות בכלל ועל בעלי השמחה בפרט סצנות כאלו תורמות להרגשה הטובה של התוצר המוגמר - ספר הזכרונות שיצרת.

הוראות הפעלה מהירות לצילום ארוע באולם בשעות הערב

1. העבר את המצלמה למצב ידני (Manual mode) המסומן בחייגן באות M. במצב זה תוכל לשלוט בכל הגדרות המצלמה באופן ידני.

2. בחר מהירות תריס מתאימה, אפשר להתחיל ב F 1/60.

3. העלה את רמת ה ISO ל 600 - 1200 בהתאמה לגובה התקרה ורמת התאורה באולם.

4. תשמור על אחיזה ויציבות העדשה בעת הצילום, כל תזוזה תגרום לטשטוש .

5. בדוק את התמונה - אם היא בהירה מידי הגדל את מהירות התריס. אם היא כהה מידי הקטן את מהירות התריס.

כולי תקווה כי תפיקו את המירב ממדריך צילום זה. בידידות,
טל שרון

אפקטים בצילום
מצלמות
עדשות
טיפים ועוד